Felanmälan & Önskemål
Samfälligheten Långbacka ska vara en välskött samfällighet som alla kan trivas i. För att uppnå detta krävs arbete och ansvarstagande av alla som bor i samfälligheten. Det är inte bara styrelsens ansvar att se till att samfälligheten fungerar, som medlem delar de boende gemensamt ansvaret för ordning och reda, både i och utanför bostaden.
Ibland uppstår olika former av fel på exempelvis belysning, garageportar, gemensamma tvättstugor, kvarterslokaler, avlopp, med mera och ibland hittar man som boende saker som skulle kunna förbättras.
Det är viktigt att ni anger ett telefonnummer som vi kan kontakta dig på vid frågor. Förfrågningar som saknar telefonnummer kommer orsaka förseningar i hanteringen.
Felanmälan och önskemål lämnas i Boendeportalen.
Saknar du/ni inlogg till Boendeportalen skriv till styrelsen@langbacka.se .
Skriver du/ni i Facebook-gruppen om problemet, skriv gärna att felanmälan är inskickad.
Du / Ni som har Veckoansvaret , kolla gärna igenom området om det är något som behöver åtgärdas och anmäl detta (som inte redan har blivit anmält), eller åtgärda själv om du/ni kan.
Akuta problem
Medlem inom samfälligheten får kontakta detta journummer vid extraordinära händelser, dvs akuta situationer som ej är möjliga att avvakta, annars får medlem stå för kostnaden oavsett om det är ett egenansvar eller samfällighetens ansvar.
- Jannes Slam & Spoolservice -- 073-530 99 08.
Beroende på var problemet ligger, är det antingen hushållets kostnad eller samfällighetens.
Egenansvar
** Behöver du/ni hjäp av rörmokare är det OK att ringa in den rörmokare du själv väljer och stå för kostnaden för det som är din/er fastighets ansvar. (Kostnaden fördelas mellan samfällighet och medlem när delar av problemet härrör till samfälligheten.)
Felanmält / Kända fel /Åtgärder